Informace o mě

Po úspěšném pěti a půlletém studiu Fakulty dopravní na ČVUT v Praze jsem se ve svém životě již   po několikáté přestěhoval a usídlil se v Ostravě, resp. v její blízkosti. Nevím, zda tomu pomohla má desetiměsíční půlúvazková praxe v Ústavu dopravního inženýrství hl. m. Prahy, ale byl jsem přijat do Dopravně inženýrské kanceláře, později Oddělení dopravního inženýrství společnosti Ostravské komunikace, a.s. 

Mým neoficiálním zaměřením byla cyklistická doprava a BESIP. V Ostravě naleznete již několik mnou navržených drobných úprav, na kterých jsem se podílel především v prvním stupni - studii. Jsem např. hrdý na prosazení vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty na ul. Polanecká a následnou krátkou cyklistickou stezku mezi ul. Polanecká a "stará" Polanecká, kudy vede mezinárodní cyklistická trasa č. 5 "Jantarová stezka". Dalším počinem, kterému růžové kolo pomohlo, byl vznik cyklistických stojanů tvaru obráceného tvaru písmene U. Dva různé prototypy můžete najít u vstupu do společnosti Ostravské komunikace, a.s. V oblasti BESIP jsem měl např. na starosti sekretariát Aktivu BESIP, pracovní skupiny při odboru dopravy Magistrátu města Ostravy. V rámci  BESIP pak vzniklo dopravní hřiště MŠ F. Formana na Dubině, MŠ Žilinská v Porubě, malé dopravní hřišťátko na MŠ Zámostní na Slezské nebo víceúčelové DDH za ZŠ Svinov, které ovšem vinou svěřené správy nenašlo úplně plánovaného uplatnění pro výzkum činnost VŠB-TU Ostrava či výcvik slabozrakých a nevidomých.

Vzhledem k předchozí praxi a zaměření a asi i spolupráci na kulturně-společenských akcích mi bylo po téměř 13 letech v OK,a.s. nabídnuto místo dopravního experta v nově vzniklém Městském ateliéru prostorového plánování a architektury, p.o. (MAPPA). 

 

 


Historie Projektu-RKO

Projekt-RKO začal původně jako legrace ukázat, že i v Ostravě lze jezdit po městě na kole a toto kolo stejně jako v západoevropských velkoměstech nechávat zamčené na ulici. Postupem času si Projekt-RKO vytýčil tři hlavní cíle:

  • dokázat, že po Ostravě lze jezdit na kole
  • dokázat, že používání kola je v městském provozu bezpečné
  • dokázat, že za určitých podmínek to není na ulicích z pohledu vandalů a zlodějů tak nebezpečné, jak se tvrdí

Ze značky Projekt-RKO se nakonec stala značka, kterou používám a budu použivat pro veškerou svou mimopracovní činnost v oblasti dopravního inženýrství.   


Kontakt

Josef Laža